23 d’abril, 2007

LA MEUA OPINIO DE L´ARTICLE - "PAPER NAEYC"

Jo crec, que en primer lloc, els professors i les professores deurien ser uns usuaris competents, al menys de les tecnologies presents en l’aula com a mínim i, creure’s la importància que tenen aquestes en l’aprenentatge i l’ensenyament, per poder usar un model correcte a l’hora d’utilitzar-les amb els seus alumnes i les seues alumnes. També per a que puguen prendre decisions adequades respecte aquest recurs tecnològic, és a dir, que puguen jutjar, avaluar i triar la tecnologia més adequada per a l’alumnat, aplicant el mateix criteri que ells usarien per elegir un llibre que volen introduir en classe. A més, el professorat ha de saber que aquesta ferramenta tecnològica reforça l’ensenyament i aprenentatge en l’aula, que hi ha que potenciar l’ús d’aquesta desde les edats tempranes, que hi ha que conèixer que possibilita el joc col•laboratiu i la creativitat, que desenvolupa el pensament cognitiu del xiquet i les seus habilitats socials, que hi ha que tindre la quantitat i la qualitat adequada respecte als altres materials també importants presents en l’aula, ja que el recurs tecnològic reforça però no substitueix, per exemple; les activitats de la temprana infància ni els materials com jugar amb la pintura, els blocs, terra, aigua, joc simbòlic...etc.
En segon lloc dir que, és necessari que el docent observe als xiquets i xiquetes i les seus possibles dificultats, per donar l’ajuda adequada i fer les adaptacions oportunes en el software. Elegir els sofwarts adequats, eliminant i identificant els que contenen violència, racisme..etc , no s’adapten a l’edat o a les necessitats i interessos dels nens i nenes.
En tercer lloc dir que , el-la professional de l’ensenyança deurà potenciar que tot l’alumnat puga participar en l’ ús de les ferramentes tecnològiques, en igualtat d’oportunitats, sense cap discriminació de sexe, per exemple, per que tots puguen pertànyer a aquesta corrent d’avanç i no crear més diferències i retrassos . Després, hauria d’aprofundir en elles quan el seu ús, siga profitós en xiquets i xiquetes amb necessitats especials,ja que la tecnologia té molts beneficis potencials.
I finalment dir, que el tutor o la tutora, sempre farà tot intentant involucrar a les famílies i fent-les participes, apropant-les a les noves tecnologies i fent vore-les com algo fàcil i necessari cada vegada més , perquè aixina també puguen influir de manera positiva en els seus fills i filles.
______________________________________
AULA VIRTUAL: DOCUMENTO NAEYC ( http://aulavirtual.uji.es/course/view.php?id=2402 )