06 d’abril, 2007

Les meues idees respecte: "Les TIC a l´Educació infantil". Jordi Cases i M. Roser Torrescasana

Fent conversa amb l´escola..................

Les Tic? Són noves tecnologies, l´ordinador, l´ordinador, la classe de informàtica, la impresora i para de contar.No són només això. I Els xiquets-es d´infantil? Ells-es encara no gasten ni saben d´això, pa què? Són molt xicotets-es, sabeu? Ai!, senyora escola antiga, té que evolucionar i obrir els ulls a la realitat que li envolta. Les Tic són una realitat que ja està present en les nostres aules d´infantil i sino està ha de estar ja. Però una altra cosa vull dir-li, escola de tota la vida, no cal tindre un ordinador o qualsevol altra tecnologia en la classe i dir que la nostra escola esta actualitzada i es moderna.

Sé que açò la vingut de nou, perquè porte molts anys amb metodologies passades de moda, però encara està a temps de canviar i aprendre com fer-lo. Vol que li diga com?

El primer que ha de fer, senyora, és canviar la seua actitud i la dels seus mestres i fer que l´ús de les Tic siga algo normal en les aules del seu cole. I després tot açò:

  • Modificar objectius i metodologies de treball per adaptar-les a les Tic.
  • Vore quines Tic son necessaries per millorar el procés d´ensenyament- aprenentatge.
  • Concretar els recursos que necessitem per utilitzar les Tic.
  • No fer cas de la quantitat sino de la qualitat. Ser realista.
  • Treballar en equip per que hi haja una continuitat entre les diferents nivells escolars del xiquet-a. Aixina, poder el-laborar i buscar materials útils i significatius per als alumnes.
  • Implicar a la comunitat educativa. Font:("Les Tic a l´Educació Infantil")
Jo he de dir-li escola, que desde que estic aprenent totes les coses que es poden fer amb les Tic,
i em crec que són un bon recurs didàctic per millorar el procés d´ensenyament-aprenentatge d´una manera diferent a la convencional, tinc més ganes d´aprendre sobre elles i com fer un ús més òptim. He vist que cal una formació mínima i general també avui en dia, si un vol ser mestre-a, perquè potser que els xiquets-es sapiguen més que tú i tinguen que ensenyar-te. Quina vergonya!També he de dir, que hi ha que ser molt crític en la sel.lecció i utilització d´aquestes perquè no totes són bones per als nostres xiquets-es. I és,està mateixa actitud, la que tenim que ensenyar als nostres alumnes; que no es conformen amb les coses perquè sí, que demanen qualitat i, amb aquesta metodologia més activa puguen "aprendre a aprendre" i no ser receptius passius que només memoritzen i s´obliden de les coses ràpidament.
Molta sort en aquest nou repte, senyora escola!